تسجيل الدخول

طليقة الفنان علي ربيع عن أزمة الأنفصال: أتعلمت حاجات كتير وفهمت أن في حاجة اسمها إللي جوه غير اللي برة مش ديما اللي ظاهر حقيقي

فننرشح لك
طليقة الفنان علي ربيع عن أزمة الأنفصال: أتعلمت حاجات كتير وفهمت أن في حاجة اسمها إللي جوه غير اللي برة مش ديما اللي ظاهر حقيقي
صورة أرشيفية

كتبت: إيمان مندور

المصدر: في الفن

تحدثت ندى محمود طليقة الفنان علي ربيع عن ابنتها “مليكة”، وعلاقتها بأبيها حاليًا، وكذلك عن أزمة طلاقها من نجم مسرح مصر.

أوضحت “ندى” عبر خاصية الاستوري عبر حسابها على Instagram، أن ابنتها ترى أبيها رغم الانفصال بينهما، لافتةً إلى أنها ستدعمها عندما تكبر في أي شيء تريده ولن تكون عائقًا أمامها، كاتبة: “كل اللي نفسها فيه هساعدها تحققه. هكون وراها دايمًا.. نفسي أعلمها كل حاجة واخليها تجرب كل حاجة”.

وبسؤالها عن الدرس المستفاد من تجربة طلاقها، كتبت: “اتعلمت حاجات كتير، وفهمت أن في حاجة اسمها اللي جوه غير اللي بره، مش دايما اللي ظاهر حقيقي، وراء كل حقيقة حقيقة”.

وردًا عن أهمية التسامح خاصة مع ندم الطرف الأخر، كتبت: “على حسب. في حاجات بيكون صعب ننساها وحتى لو سامحت عمري ما برجع زي الأول”. وزادت أنه يمكن للفتاة أن تعرف أن الشخص الذي ارتبطت به رجل بمعنى الكلمة أم لا، قائلة: “بيبان.. كل حاجة بتبان”.

تابعت: “معتقدش إني ممكن أكون مع إنسان مش بحبه، بس اكتشفت إن في حاجات أهم من الحب.. لكن الحب في العلاقة شيء أساسي بالنسبة لي”.

يذكر أن ربيع وندى تزوجا في عام 2015، وأنجبا ابنتهما مليكة، وفي عيد ميلادها الأول الشهر الماضي، نشرت ندا صورا من عيد الميلاد، ولم يظهر ربيع فيها.

وبعدها كتبت تغريدة عن طردها من المنزل، وقالت: “أمك ثم أمك ثم أمك.. وإن قالت لك طلّق مراتك واطردها من بيتها هى وبنتك متترددش يا قلب أمك.. شكرا أنا وبنتك خصيمك يوم القيامة”.

فيما صرحت والدتها بعدها قائلة: “والدة علي عاوزة رأيها يمشي دايمًا، والمشاكل مع بنتي من أول الجواز، وكنا بنقول زيها زي كل البيوت، بس الموضوع زاد عن حده، طردها من 20 يوم في عز الفجر، وكانوا عاوزين ياخدوا بنتها منها، وفي الآخر سابوهالها”.